Vakit, namazın şartlarından birisidir. İslam bilginleri arasında “vakit,namazın şartıdır” gerekçesiyle vakitlerin teşekkül etmediği yerlerde ovaktin namazının farz olmadığını söyleyenler varsa da, namazın asılsebebinin ilahî hitap olduğunu esas alarak, bu yörelerde namazlarıntakdirle kılınacağını söyleyen âlimler çoğunluktadır (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr,II, 18-19). Hz. Peygamber’in(s.a.s.) günlerin uzun olması sebebiyle vakitlerinsomut olarak belirlenemediği kıyamet öncesi günlerde namazların takdiredilerek kılınması gerektiğini belirtmesi (Müslim, Fiten ve Eşrâtu’s-sâat, 110), bugörüşe kaynaklık etmektedir. Bu hadis, vakitlerin oluşmamasının namazıdüşürmeyeceğini ortaya koyduğu gibi, vakit oluşmayan bölge ve zamanlarda namazların, vakitleri takdir ederek kılınması gerektiğini açıkçagöstermektedir. Anlaşılıyor ki, ilahî hitap, Hz. Peygamber’in(s.a.s.) sünneti ve amelî tevatür gereği bütün Müslümanlar, bir günde yani 24 saatte 5vakit namazla mükelleftirler. Aksi hâlde kutuplarda ve kutuplara yakın bölgelerde olduğu gibi dünyanın bazı yerlerinde yaşayan Müslümanların bir kısmı (altı ay gece altı ay gündüz olduğu için) yılda sadece beş vakit namaz kılacaklardır. Şu hâlde, bir bölgede herhangi bir namazın vakti gerçekleşmiyorsa veya tam olarak belirlenemiyorsa, o namazın vakti takdir edilerek yani namaz vakitlerinin oluştuğu en yakın bölgeye kıyaslanarak yahut ta uygun başka bir takdir yöntemiyle belirlenerek kılınır.
Kyn: Diyanet Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı/Fetvalar